Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 28-03-2024 10:16

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 Następna
Autor Wiadomość
Post: 08-02-2018 12:23 
Offline

Rejestracja: 21-01-2006 17:56
Posty: 296
Lokalizacja: Ruda Śląska - Orzegów
Ja jestem za opcją: albo dobrze albo wcale.

Już tylko 2 pary, bo może za trzecią liczą ten dalekobieżny tj. Gdynia - Zagórz. Logiki polityczno - kolejarsko łatwo się nie pojmie :)
Dwie pary pociągów w ciągu dnia (rano i wieczorem) to pewnik, że będą to tzw. muchowozy, czyli poza tzw. mikolami i sporadycznymi turystami pociągi dla nikogo. Przy 2 parach zlikwidują to połączenie szybciej niż myślimy :(
Remont trasy Jasło - Zagórz przed nami, więc obecne czasy przejazdu do konkurencyjnych nie będą należały. Najpierw jednak musi odbyć się przetarg. Mądrzejsi będziemy po 11 marca (to nie tak wiele czasu na rozstrzygnięcie przetargu i uruchomienie połączenia). Zobaczymy wtedy czy, a jeśli tak to ile i w jakim czasie będzie jeździło kursów na wskazanej trasie.


Na górę
Post: 10-02-2018 08:22 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
A co powiecie na takie coś?

Cytuj:
Ministerstwo Infrastruktury podało więcej informacji na temat dość zaskakującego planu budowy kolei dużych prędkości. Sprawdzamy, na ile realne są plany ministrów Polski i Węgier dotyczące skrócenia czasu przejazdy pociągów między stolicami niesąsiadujących ze sobą państw… do 4 godzin.
Budowa kolei dużych prędkości między Warszawą a Budapesztem była jednym z głównych tematów rozmów między ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem a ministrem spraw zagranicznych i handlu Węgier Peterem Szijjarto. Miały one miejsce 8 lutego 2018 r. w Warszawie.

Jak podkreśla w najnowszym komunikacie prasowym Ministerstwo Infrastruktury, kolej dużych prędkości w Polsce była dotychczas analizowana jako połączenie na osi wschód – zachód. Jednocześnie dodaje też, że prace studialne nad KDP (w podstawowym przebiegu z Warszawy do Poznania i Wrocławia przez Łódź) zostały wstrzymane w 2011 roku przez ówczesnego ministra Sławomira Nowaka. W rzeczywistości, mimo zamrożenia realizacji projektu, same prace studialne nad polskim KDP w układzie „Y”, z możliwością budowy odcinka do granicy niemieckiej (w kierunku Berlina) i czeskiej (w kierunku Pragi) akurat były prowadzone do końca 2015 roku i skutkowały powstaniem kompletnego opracowania, które wciąż może być podstawą do ogłoszenia przetargu na projekt „Y”.

Jak podkreśla biuro prasowe, „Obecny rząd myśli o kolei szerzej, jako o systemie komunikacyjnym łączącym Polskę z naszymi sąsiadami”. Jak przypomina, w czerwcu 2017 r. zorganizowano nawet, pod patronatem MIB międzynarodową konferencję w tej sprawie.

Prędzej z Węgier do Rumunii

Nieprzypadkowo, będąc w Warszawie, Peter Szijjarto rozmawiał z ministrem Adamczykiem o kolei. Dwa dni przed wizytą w Polsce odwiedził Rumunię, gdzie rozmawiał z ministrem spraw zagranicznych tego kraju Teodorem Melescanu. Panowie rozmawiali o planach budowy linii kolei dużych prędkości pomiędzy Budapesztem a Cluj-Napoca. Dla Węgrów znaczenie budowy takiej linii jest bardzo duże – w tym znajdującym się w Rumunii mieście mieszka 20% Węgrów, a związki Węgier z Siedmiogrodem są nadal bardzo silne. Rumuni wyrazili poparcie dla projektu, a Peter Szijjarto stwierdził, że nie widzi przeszkód, by Rumuni tworzyli studium wykonalności dla kolejnego odcinka KDP – pomiędzy Clujem a Bukaresztem. Warto podkreślić, że na swój projekt Węgrzy przeznaczyli właśnie 3,3 mln euro. Pieniądze te będą przeznaczone na studium wykonalności dla projektu. Przypomnijmy: Polacy dla swojego „Y” taki dokument posiadają już od dwóch lat.

Projekt budowy KDP w kierunku Cluju jest obecnie najważniejszym węgierskim projektem dotyczącym szybkiej kolei, choć pozostającym w sferze konkretyzujących się planów. Drugi projekt dotyczy linii kolejowej łączącej ten kraj z Belgradem. Prace, finansowane przez chińskie banki, rozpoczęły się w końcu 2017 roku po stronie serbskiej. Po 2020 roku prace mają ruszyć także na Węgrzech. Finalnie po linii będzie można jeździć z prędkością do 200 km/h, co kwalifikuje ją, podobnie jak polską CMK, do linii kolei dużych prędkości.

Linia łącząca Budapeszt z Wiedniem przygotowana jest obecnie do prędkości 160 km/h. Nie ma obecnie planów na podniesienie prędkości na niej do 200 km/h.

60 kilometrów węgierskiego KDP do Polski to i tak za dużo

Warto przypomnieć, że pociąg jadący z Warszawy do Budapesztu pokonuje węgierską sieć kolejową na odcinku zaledwie około 60 kilometrów. Do granicznej miejscowości Sturovo dojeżdża krętą linią, która być może wymagałaby wyprostowania i budowy jej w nowym śladzie, ale… Węgrzy dotąd w ogóle nie mieli takich planów. Linią tą porusza się bowiem stosunkowo niewiele pociągów, priorytetową linią dla Węgrów nie jest bowiem ta do Bratysławy przez Sturovo, lecz do Wiednia, przez Gyor.

Dla Czechów priorytetem nie jest budowa kolei między Ostrawą (przy granicy polsko-czeskiej) a Brzecławiem (granica czesko-austriacka), choć trwają nad tą linią prace studialne. Nie mówiąc już o Słowacji, która z mozołem dostosowuje właśnie linię Wiedeń – Bratysława do prędkości 160 km/h, a jej największy, cywilizacyjny plan z perspektywą realizacji raczej po 2023 dotyczy budowy 20-kilometrowej linii, która pozwoli szybciej (z prędkością 160 km/h) dojechać z Bratysławy do 80-tysięcznej Nitry.

– Rozmowy ministra Andrzeja Adamczyka z węgierskim ministrem spraw zagranicznych i handlu Peterem Szijjarto to krok do zapewnienia, oprócz połączeń towarowych w krajach Europy Środkowej, również szybkich połączeń pasażerskich w tym regionie. Analizy węgierskie zakładają, że dzięki budowie kolei dużych prędkości między Warszawą a Budapesztem, czas podróży na tej trasie może się skrócić do ok. 4 godzin – czytamy w komunikacie MI. Jednak w świetle braku prac studialnych nad takim połączeniem z partnerami na Słowacji, w Czechach trudno zweryfikować to stwierdzenie. Takich opracowań brakuje również na... Węgrzech.

Polsko-węgierski projekt… polityczny?

Węgierski minister spraw zagranicznych podkreślił, że polsko-węgierskie rozmowy w sprawie budowy KDP są efektem ustaleń podjętych podczas spotkania premiera Mateusza Morawieckiego z premierem Viktorem Orbanem.

– Wynikiem polsko-węgierskich rozmów będzie spotkanie 6 marca 2018 r. ministrów państw Grupy Wyszehradzkiej, które są zainteresowane budową KDP w regionie. Jest to pierwszy projekt kolei dużych prędkości, który ma realne szanse wdrożenia w Europie Środkowej, wpisujący się w plany strategiczne państw V4. Ministerstwo Infrastruktury prowadzi analizy związane z tym projektem. Proponowane połączenie na terenie Polski przebiegałoby z Warszawy, przez Centralny Port Komunikacyjny i dalej na południe z wykorzystaniem Bramy Morawskiej, przez Czechy, Słowację i Węgry. Obecnie trwają rozmowy w tej sprawie. Jak zapewnił minister Adamczyk, zostaną przeprowadzone szczegółowe analizy tego projektu. Zostanie również powołany specjalny zespół, w skład którego wejdą eksperci m.in. z Instytutu Kolejnictwa – poinformowało biuro prasowe Ministerstwa Infrastruktury.

– Jestem przekonany, że koncepcja połączenia Polski i Węgier siecią kolei dużych prędkości to niewątpliwie projekt, który może zmienić mapę transportową Unii Europejskiej, z korzyścią dla naszego regionu – podkreślił minister Adamczyk.

Wiadomo, że po 2023 roku Unia Europejska będzie dofinansowywała projekty transgraniczne. W tej chwili mówi się jednak o możliwości odbudowy krótkich odcinków linii międzynarodowych bądź modernizacji znajdującej się między państwami infrastruktury, a nie kolei dużych prędkości.

Obecnie z Polski na Węgry możemy dojechać dwoma pociągami z Warszawy, w tym jednym nocnym. LOT uruchamia cztery połączenia lotnicze dziennie, co kilka dni do Budapesztu lata też węgierski Wizz Air. Lot trwa 70 lub 80 minut.

Rydzkowski: To kolejny projekt "omawiany"

O opinię na temat KDP na Węgry zapytaliśmy profesora Włodzimierza Rydzkowskiego, kierownika Katedry Polityki Transportowej na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego.

– KDP na Węgry nie były nigdy w żadnym planie rozpatrywane. Rozpatrywano jedynie tzw. wariant Y powiększony o linię Warszawa – Katowice/Kraków. Taki projekt powinny poprzedzać studia ruchu. Na ich podstawie można tworzyć studia wykonalności oraz analizy Costs/Benefits – ocenia profesor. Dodaje, że nawet czas 4 h podróży z Warszawy do Budapesztu nie jest konkurencyjny do lotów na tej trasie. – Co więcej podróż pociągiem byłaby droższa, gdyż na tej trasie mogą funkcjonować lotniczy przewoźnicy niskokosztowi LCA – dodaje. – Gdyby przyjąć, że koszt odcinka Warszawa – Katowice, jak szacowano, wyniósłby 20-30 mld zł, to odcinek Katowice – Budapeszt kosztowałby przynajmniej drugie tyle. Czyli razem ok. 50 mld zł. Inwestycja nie może liczyć na dofinansowanie z UE, gdyż nie wchodzi w skład sieci bazowej TEN-T.

– Pomysł jest z serii: "Jedwabnego szlaku", "Via Carpatia", Centralnego Portu Komunikacyjnego, Przekopu Mierzei Wiślanej i kaskady Dolnej Wisły. Mogę tylko uspokoić zainteresowanych – one nigdy nie powstaną, gdyż nie ma chętnych do ich sfinansowania, są to więc tzw. "projekty omawiane" – uważa Włodzimierz Rydzkowski.

http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 85712.html

Szło by to na pewno przez tereny Beskidu Niskiego - Konieczna, Barwinek?
Może więc jednak zawitają pociągi do Lipnej i Nieznajowej?
;)

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 10-02-2018 20:47 
Offline

Rejestracja: 21-01-2006 17:56
Posty: 296
Lokalizacja: Ruda Śląska - Orzegów
HM pisze:
Szło by to na pewno przez tereny Beskidu Niskiego - Konieczna, Barwinek?
Może więc jednak zawitają pociągi do Lipnej i Nieznajowej?
;)

Ty to masz poczucie humoru :)


Na górę
Post: 15-02-2018 19:03 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Gar pisze:
HM pisze:
Szło by to na pewno przez tereny Beskidu Niskiego - Konieczna, Barwinek?
Może więc jednak zawitają pociągi do Lipnej i Nieznajowej?
;)

Ty to masz poczucie humoru :)


To nie ja, to rząd...

Wracając na ziemię.
Do obejrzenia:
https://www.youtube.com/watch?v=IDKXvJ4 ... ture=share

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 18-02-2018 08:56 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Od 11.03.2018 Odjazdy z G. Zagórzany:

⏱️ 6:34 TLK Karpaty Gdynia Gł. - Jasło - codziennie
⏱️ 12:11 TLK Małopolska Jasło - Gdynia Gł. - codziennie
⏱️ 15:33 KMŁ Nowy Sącz - Jasło - kursuje w niedziele
⏱️ 17:10 KMŁ Jasło - Kraków Gł. - kursuje w niedziele
⏱️ 18:11 TLK Małopolska Gdynia Gł - Jasło - codziennie
⏱️ 20:34 KMŁ Kraków Gł - Jasło - kursuje w piątki
⏱️ 22:18 TLK Karpaty Jasło - Gdynia Gł. - codziennie
⏱️ 22:34 KMŁ Jasło - Nowy Sącz - kursuje w piątk

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 18-02-2018 10:49 
Offline

Rejestracja: 10-05-2011 15:36
Posty: 737
Lokalizacja: słupsk
Gar pisze:
HM pisze:
Szło by to na pewno przez tereny Beskidu Niskiego - Konieczna, Barwinek?
Może więc jednak zawitają pociągi do Lipnej i Nieznajowej?
;)

Ty to masz poczucie humoru :)

Temat nie jest nowy i -Garu- niekoniecznie traktować go jako humoreskę.
Podczas Spotkania Miłośników BN w Zdyni w 2016 roku mogliśmy wysłuchać prelekcji Tomasza Machowskiego "Nieistniejącą koleją w poprzek Beskidu Niskiego - z dziejów projektu połączenia kolejowego Jasło - Bardejów".

Zaś Darek Z. na swojej stronce pisze (kopiuję):
Jako ciekawostkę można dodać, że pod koniec XIX i na początku XX w. austriacy mieli w planach utworzyć połączenie kolejowe z Jasła przez Nowy Żmigród do Koniecznej i dalej do Górnych Węgier, czyli Bardejowa. Wytyczona została nawet trasa tego połączenia, która miała biec doliną Wisłoki, a więc także przez Nieznajową, skąd planowano dołączyć się do Koniecznej i stamtąd na teren Górnych Węgier (obecnie Słowacja). W Nieznajowej miała znajdować się dość duża stacja kolejowa, oprócz obsługi pasażerów, znajdować się tu miały urządzenia do obsługi lokomotyw, m.in. wieża wodna, czy dodatkowa lokomotywa, wszak za Nieznajową zaczynał się najtrudniejszy odcinek przyszłej trasy. W archiwach zachowały się plany tejże stacji. Niestety I wojna światowa definitywnie przerwała starania o powstanie tego połączenia. Na niektórych mapach trasa ta jest zaznaczona, np. na mapie Stanisława Majerskiego Map of Galicja and Lodomeria z 1910 roku.
(Podkreślenia moje).


Na górę
Post: 19-02-2018 12:35 
Offline

Rejestracja: 21-01-2006 17:56
Posty: 296
Lokalizacja: Ruda Śląska - Orzegów
HM pisze:
Od 11.03.2018 Odjazdy z G. Zagórzany:

⏱️ 6:34 TLK Karpaty Gdynia Gł. - Jasło - codziennie
⏱️ 12:11 TLK Małopolska Jasło - Gdynia Gł. - codziennie
⏱️ 15:33 KMŁ Nowy Sącz - Jasło - kursuje w niedziele
⏱️ 17:10 KMŁ Jasło - Kraków Gł. - kursuje w niedziele
⏱️ 18:11 TLK Małopolska Gdynia Gł - Jasło - codziennie
⏱️ 20:34 KMŁ Kraków Gł - Jasło - kursuje w piątki
⏱️ 22:18 TLK Karpaty Jasło - Gdynia Gł. - codziennie
⏱️ 22:34 KMŁ Jasło - Nowy Sącz - kursuje w piątk


Dwa kursy dziennie Gdynia - Jasło ? Nie dowierzam i jestem w szoku ...


Na górę
Post: 20-02-2018 15:36 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Tak!
Te dwie pary Zagórz - Jasło mają być zaplanowane tak, żeby obsługiwały pasażerów do/z Karpat/Małopolski.



Eee....
Nie rozumiem.

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 20-02-2018 19:34 
Offline

Rejestracja: 10-05-2011 15:36
Posty: 737
Lokalizacja: słupsk
Gar pisze:
HM pisze:
Od 11.03.2018 ...
⏱️ 6:34 TLK Karpaty Gdynia Gł. - Jasło - codziennie
⏱️ 12:11 TLK Małopolska Jasło - Gdynia Gł. - codziennie
⏱️...
⏱️ 18:11 TLK Małopolska Gdynia Gł - Jasło - codziennie
...
⏱️ 22:18 TLK Karpaty Jasło - Gdynia Gł. - codziennie

Dwa kursy dziennie Gdynia - Jasło ? Nie dowierzam i jestem w szoku ...

Załatwiłem.
Sobie oraz innym Miłośnikom BN z nad morza.


Na górę
Post: 26-02-2018 16:09 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Wygrało SKPL
https://www.intercity.pl/dokumenty/prze ... ok%202018/Świadczenia%20podwykonawstwa%20kolejowych%20usług%20przewozowych%20(podwykonawstwo%20usługi%20przewozowej%20na%20odcinku%20Jasło%20-%20Zagórz%20–%20Jasło)/Informacja%20o%20wyborze%20oferty%20najkorzystniejszej.pdf

No to... do zobaczenia w Motoraczku ;)

edit: Linka trzeba sobie posklejać.

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 27-02-2018 06:46 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
KARPATY: Jasło 7:14 - Zagórz 8:51
MAŁOPOLSKA: Zagórz 9:53 - Jasło 11:30
MAŁOPOLSKA: Jasło 18:52 - Zagórz 20:29
KARPATY: Zagórz 20:00 - Jasło 21:37

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 10-06-2018 04:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-04-2007 15:28
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław
"Od jutra [tj. od dziś - niedzieli 10 czerwca - przyp. Leuthena] zmienia się rozkład jazdy pociągów Polregio na Podkarpaciu. Powodem są prace remontowe prowadzone przez Polskie Linie Kolejowe.

Najwięcej zmian dotyczy południowej części województwa. 22 czerwca zostanie przywrócony ruch pociągów na liniach: 106 Rzeszów - Jasło, na tym odcinku będą też nowe przystanki ( Zaborów Błonia, Markuszowa oraz Jasło Fabryczne) , 108 Stróże-Krościenko oraz 107 Zagórz-Łupków. Wraca m.in. "Bieszczadzki Żaczek" do Komańczy i połączenie weekendowe z Rzeszowa do Gorlic
Z kolei 30 czerwca po raz pierwszy w tym roku z Rzeszowa do słowackiej miejscowości Medzilaborce wyruszy „Wojak Szwejk”. Pociąg będzie kursował przez całe wakacje w soboty i niedziele.
Od lipca od poniedziałku do piątku, będą kursowały nowe pociągi z Rzeszowa do Łupkowa oraz z Jasła do Komańczy. Od 30 czerwca do końca sierpnia w soboty i niedziele będzie także kursował wakacyjny pociąg do Sandomierza. Drugim wakacyjnym połączeniem, które będzie funkcjonować od 23 czerwca do końca wakacji, w soboty i niedziele, jest kurs Rzeszów-Zamość.
W związku z wejściem nowego rozkładu jazdy na pozostałych liniach kolejowych godziny odjazdu i przyjazdu niektórych pociągów ulegną tylko nieznacznej zmianie.
Rozkład jazdy, który wejdzie w życie w niedzielę będzie obowiązywał do 1 września. Informacje o rozkładzie jazdy można m.in. znaleźć w wyszukiwarce internetowej na stronie www.polregio.pl"

https://www.radio.rzeszow.pl/#ajx/wiado ... szow-jaslo

_________________
"Historia to świadek czasów, światło prawdy, żywa pamięć, zwiastunka przyszłości" (Tytus Liwiusz)


Na górę
Post: 14-06-2018 09:42 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Od 3 września ruszają kursy na trasie Jasło-Zagórz-Komańcza. Od poniedziałku do Soboty: 2 bezpośrednie, 2 Jasło-Zagórz i jeden Zagórz-Komańcza. Póki co do grudnia.

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 25-06-2018 05:23 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
W sobotę 23 czerwca br. do stacji Łupków położonej nieopodal tunelu granicznego ze Słowacją na pograniczu Bieszczadów i Beskidu Niskiego dotarł pierwszy pociąg z Gdyni inaugurujący codzienne połączenia kolejowe tytułowej relacji. Pierwszych pasażerów z Trójmiasta witali podkarpaccy parlamentarzyści i samorządowcy oraz Zespół "Bieszczadersi", który m.in. przy współpracy z Miastem Gdynia przygotował specjalny teledysk...
Anonsowany tu pociąg pośpieszny będzie kursował codziennie do końca sierpnia zatrzymując się po drodze w miejscowościach i miastach m.in. takich jak: Łupków, Komańcza, Rzepedź, Zagórz, Sanok, Krosno, Jasło, Tarnów, Kraków, Częstochowa, Warszawa, Gdańsk, Sopot i Gdynia. W dni powszednie odjazd ze stacji Łupków odbywa się o 18.09 a w soboty i niedziele o 17.37. Z Gdyni w kierunku Bieszczad pociąg wyrusza zawsze o jednakowej porze tj. o 18.18 docierając do Jasła na godz. 06.46 gdzie na tamtejszej stacji (w obu kierunkach) odbywa się przesiadka z taboru elektrycznego na spalinowy. To korzystne dla pasażerów rozwiązanie (jeden skład nie odjedzie bez przyjazdu drugiego) jest efektem innowacyjnej współpracy wiodącego, polskiego przewoźnika kolejowego PKP Intercity oraz firmy SKPL "Cargo" ze Zbierska specjalizującej się w obsłudze inii kolejowych o średnich i niskich potokach pasażerskich.
Uprawnieni pasażerowie mogą korzystać z szerokiego pakietu zniżek (m.in. Karta Dużej Rodziny, bilety studenckie itp.) Koszt pełnego (bez zniżek) biletu na całą trasę wynosi...
105 zł. W weekendy korzystając z sieciowej promocji PKP Intercity można podróżować niezależnie od punktu docelowego już za 82 zł. Bilety do nabycia zarówno u kierownika pociągu, jak i za pośrednictwem strony internetowej www.intercity.pl, na której dostępne są szczegółowe informacje o połączeniu kolejowym, które jest milowym krokiem w walce z wykluczeniem komunikacyjnym dotykającym południowo - wschodniej części Podkarpacia.


Więcej i zdjęcia: https://ezapiski24.blogspot.com/2018/06 ... ref=fb&m=1

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 25-06-2018 07:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2013 23:56
Posty: 561
Lokalizacja: Galicja
Z Tarnowa wyjazd o 4.22, koszt: 52zł.
Czy mógłby ktoś napisać, co można tam robić od ok. 9:30 do ok. 18.00?
Aby sensownie spożytkować ten czas i koszt biletu?
Po godz. 18-tej pociąg rusza w drogę powrotną.

_________________
Forum "Turystycznie"
http://www.turystycznie-forum.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 111 12 13 14 15 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl