Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 24-08-2019 22:02

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: 22-10-2010 19:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
W kontekście S19:
Cytuj:
Z udziałem ministrów odpowiedzialnych za transport m.in. z Polski, Węgier i Słowacji odbyła się w piątek na Zamku w Łańcucie (Podkarpackie) międzynarodowa konferencja poświęcona drodze "Via Carpatia". Do projektu budowy tego szlaku przystąpiły kolejne trzy państwa: Bułgaria, Grecja i Rumunia.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/ ... rodze.html

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 25-10-2010 10:08 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
I jeszcze o Via Carpatia na podkarpaciu:
http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/ar ... /558827337

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 21-06-2011 14:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
:D :D :D :D :D :mrgreen:

http://bi.gazeta.pl/im/7/9820/m9820077.jpg

2035, ładna liczba, to która to już będzie RP?

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 27-06-2011 17:21 
Offline

Rejestracja: 21-01-2006 17:56
Posty: 252
Lokalizacja: Ruda Śląska - Orzegów
2035 to chyba rok rozpoczęcia inwestycji - pytanie kiedy skończą ... i czy tego faktu uda nam się dożyć ?


Na górę
Post: 10-11-2011 21:40 
Offline

Rejestracja: 11-02-2011 17:59
Posty: 80
Obwieszczenie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska /w sprawie S19/ na :
http://www.dukla.pl/


Na górę
Post: 13-06-2014 06:24 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej w Rzeszowie Tomasz Poręba poinformował, że z jego inicjatywy Parlament Europejski postanowił ponownie zająć się kwestią budowy szlaku Via Carpathia. "Polska dostała od unijnych instytucji zielone światło na realizację tego projektu. Teraz czas na inicjatywę wicepremier Bieńkowskiej" - podkreśla europoseł PiS.



W ubiegłym roku do Komisji Petycji Parlamentu Europejskiego wpłynęła petycja od jednego z mieszkańców Stalowej Woli w sprawie budowy szlaku Via Carpathia w Polsce zwanego S19. Petycja trafiła do opinii Komisji Europejskiej, która orzekła, że możliwe jest wybudowanie tej drogi ze środków UE a z inicjatywą w tej sprawie powinien wystąpić polski rząd. Sprawę petycji od początku w PE pilotował europoseł Tomasz Poręba.



"W chwili wpłynięcia petycji do Parlamentu Europejskiego i uruchomienia procedury podjąłem niezwłoczne działania w celu wpisania jej do porządku obrad Komisji Petycji, co w rezultacie pozwoliło na rozpoczęcie procedury rozpatrywania petycji przez PE" - mówi Poręba. "Byłem referentem i obrońcą petycji i udało mi się przekonać Komisję Petycji do ponownego zajęcia się tą sprawą przez Parlament Europejski. W rezultacie Parlament zamierza wysłać na Podkarpacie specjalną misję w celu przygotowania sprawozdania dla PE na temat stanu S19" - dodaje europoseł PiS.

Tomasz Poręba, który od kilku lat zabiega w Brukseli o powstanie szlaku Via Carpathia, podkreśla, że obecnie pojawia się kolejna szansa na jego budowę ze środków europejskich.

Europoseł zaznacza jednak, że kluczowa dla skuteczności podejmowanych działań będzie inicjatywa wicepremier Bieńkowskiej, do której trafiło w tej sprawie pismo od przewodniczącej Komisji Petycji. "Przewodnicząca Mazzoni wskazuje w nim zdecydowanie, że zdaniem KE oraz komisji PE projekt ten kwalifikuje się do finansowania ze środków europejskich funduszy strukturalnych i w gestii rządu RP leży wystąpienie o finansowanie. Dlatego chciałbym z tego miejsca zaapelować do pani premier o to, by nie zwlekała z odpowiedzią i jak najszybciej wystąpiła o fundusze na rzecz budowy Via Carpathia" - apeluje Poręba.


za www.jaslo4u.pl
http://www.jaslo4u.pl/poreba-budowa-s19 ... aslo-17055

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 30-10-2015 10:55 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
Budowa drogi ekspresowej S19 z Rzeszowa zarówno do Lublina, jak i do granicy ze Słowacją w Barwinku oraz obwodnica Sanoka - m.in. te inwestycje będą realizowane na Podkarpaciu w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do roku 2023.

Jak poinformowała PAP rzeczniczka rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Joanna Rarus, w dokumencie jest też zapisana budowa drogi S74 Kielce-Nisko, powstać mają również obwodnice Stalowej Woli i Niska oraz Łańcuta. Dodała, że część inwestycji jest już realizowana, niektóre dopiero są przygotowywane.

Najważniejszą dla regionu inwestycją jest budowa drogi ekspresowej S19 zarówno na północ od Rzeszowa - do Lublina, jak i na południe do Barwnika (granicy ze Słowacją). Trasa w przyszłości ma połączyć ma m.in. Białystok, Lublin i Rzeszów.

Odcinek Rzeszów-Lublin ma mieć ok. 157 km. W połowie września ogłoszone zostały dwa przetargi na zaprojektowanie i budowę łącznie ponad 54 km tej trasy od Sokołowa Małopolskiego do granicy z woj. lubelskim. Termin składania ofert w obu przetargach mija w ostatnim tygodniu października br.

Inny odcinek S19 od Sokołowa Młp. do Stobiernej jest już budowany. Rzeczniczka GDDKiA zaznaczyła, że jest on realizowany w systemie "projektuj-buduj".


Zgodnie z rządowym planem S19 na południe od Rzeszowa podzielona jest na dwa odcinki: od węzła Rzeszów Południe do Babicy - ponad 10 km oraz Babica-Barwinek o długości prawie 75 km. Oba mają być budowane w latach 2018-2023.

Rarus dodała, że trwa postępowanie administracyjne ws. wydania decyzji środowiskowej. Zaznaczyła, że dalsze prowadzenie prac projektowych dla stadium koncepcji programowej i projektu budowlanego możliwe będzie po uzyskaniu decyzji środowiskowej.

- Przed ogłoszeniem przetargu w systemie projektuj-buduj planuje się opracowanie koncepcji programowej wraz z kompletnym rozpoznaniem geologicznym terenu. Trasa ta bowiem będzie przebiegała m.in. przez tereny Natura 2000 - podkreśliła rzeczniczka.

Wśród inwestycji, które mają zminimalizować szkody w przyrodzie, planuje się m.in. ponad 90 przejść dla zwierząt.



www.money.pl
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 31669.html

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 30-10-2015 11:11 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
Zielone światło dla budowy najtrudniejszego odcinka S19 zapali się jeszcze w tym miesiącu. Chodzi o odcinek od Babicy do Barwinka.

S19 to droga ekspresowa, która ma połączyć Polskę wschodnią od Barwinka na południu przy przejściu granicznym ze Słowacją - do Kuźnicy Białostockiej na północy przy granicy z Białorusią.

Po latach debat, spisywanych porozumień międzynarodowych, dziś powoli sen o jej budowie się urzeczywistnia. Na razie jeździmy tylko krótkimi jej odcinki w okolicach Rzeszowa, w budowie jest odcinek Świlcza - Kielanówka.

Kilka tygodni temu GDDKiA ogłosiła przetargi na dwa kolejne odcinki na północ od stolicy województwa, w kierunku granicy z Lubelszczyzną. To 54 km drogi, których budowa zostanie sfinansowana z pieniędzy unijnych przyznanych Polsce na lata 2014-2020.

Na realizację każdego z dwóch odcinków: od Niska do Sokołowa Młp. oraz od Niska do węzła Lasy Janowskie GDDKiA daje maksymalnie trzy lata. W tym czasie wykonawca będzie musiał nie tylko wybudować drogę, ale także zaprojektować inwestycję i zdobyć decyzję o pozwoleniu na jej użytkowanie.

Kolejny do realizacji będzie odcinek Kielanówka - Babica, wyceniony na 1,3 mld zł.

Coraz bliżej jest także realizacja najtrudniejszego, 75-kilometrowego odcinka S19 z Babicy do Barwinka. Jeszcze kilka miesięcy temu były poważne wątpliwości, czy znajdą się pieniądze na jego budowę. Teraz wiadomo, że także ten fragment znalazł się w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju informuje, że rozpoczęcie jego realizacji będzie możliwe w 2018 roku.

To prawdopodobne także z formalnego punktu widzenia, bo właśnie dobiega końca jeden z najtrudniejszych etapów - prac nad decyzją środowiskową. Mówił o tym na początku tygodnia Wiesław Kaczor, dyrektor rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podczas konferencji prasowej zorganizowanej przez Platformę Obywatelską.

- Pod koniec października zostanie wydana decyzja środowiskowa. Musieliśmy dokonać inwentaryzacji wszystkich zwierząt i roślin i uwzględnić ich występowanie w projektach. Na tym odcinku będzie bardzo dużo przepraw dla zwierząt - mówił dyrektor Kaczor.

O tym, jak trudny to odcinek, mówi Magdalena Grabowska z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie: - To jedna z najtrudniejszych decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w Polsce, jeśli w ogóle nie najtrudniejsza. Nie można jej porównywać do autostrady, bo decyzję środowiskową dla A4 wydaliśmy w rekordowo szybkim czasie. Natomiast droga S19 przebiega przez najcenniejsze przyrodniczo miejsca, główne korytarze ekologiczne, tereny Natura 2000 będące formą ochrony przyrody rangi europejskiej.

Są tam stanowiska roślin, zwierząt i grzybów objętych ochroną prawną, zagrożonych wyginięciem, doliny rzek, tereny osuwiskowe. Są również szlaki migracyjne dużych ssaków drapieżnych z Bieszczadów i Beskidu Niskiego: wilków, rysiów i niedźwiedzi, gatunków, których ochrona jest priorytetowa z punktu widzenia Unii Europejskiej.

Jest tam rezerwat przyrody, dwa parki krajobrazowe, cztery obszary chronionego krajobrazu oraz aż pięć obszarów Natura 2000.

Prowadzonym pracom przyglądają się dwie organizacje ekologiczne: Pracownia na rzecz Wszystkich Istot oraz Fundacja Dziedzictwo Przyrodnicze. Swoje uwagi wnosiła też Fundacja Centrum Zrównoważonego Transportu. Dotyczyły one m.in. zastosowania cichej nawierzchni na odcinkach przebiegających przez obszary cenne przyrodniczo i zainstalowania fotoradarów, by zachować zakładany poziomów hałasu i emisji spalin.

GDDKiA wniosek wraz z raportem oddziaływania na środowisko skierowała do RDOŚ równo cztery lata temu, w październiku 2011 r. Przez ten czas przeanalizowano kilka wariantów lokalizacyjnych i technicznych przebiegu drogi, sprawdzając m.in.: kolizje drogi z wodami podziemnymi, liczbę koniecznych do wyburzenia domów, zniszczone stanowiska lęgowe ptaków, roślin chronionych, kolizje z korytarzami migracyjnymi zwierząt.

Dziś wszystkie tomy akt raportu, po wielu uzupełnieniach, zajmują dużą szafę. Ostatecznie w dokumentacji zaproponowano aż 91 przejść dla zwierząt, w tym po 34 dużych i średnich oraz 23 małe.

- Z analiz przeprowadzonych w raporcie oddziaływania na środowisko wynika, że droga nie ma znaczącego negatywnego oddziaływania ani na łęgi topolowo-olszowe i wierzbowe ani na korytarze migracyjne dużych ssaków czy inne elementy środowiska. To samo dotyczy wpływu na wody - informuje Bartosz Wysocki z rzeszowskiej GDDKiA. To kluczowe dla tych prac, bo gdyby uznano, że droga ma negatywny wpływ na tereny ważne przyrodniczo, do wydania decyzji konieczna byłaby pozytywna opinia Komisji Europejskiej. A to dodatkowo wydłużyłoby w czasie całą procedurę.

Ale nawet jeśli w październiku, zgodnie z zapowiedziami, RDOŚ wyda decyzję środowiskową, ogłoszenia przetargu, który ma być w systemie projektuj-buduj, będzie musiało poprzedzić sporządzenie jeszcze jednego ważnego dokumentu: opracowanie koncepcji programowej z kompletnym rozpoznaniem geologicznym terenu.

- W Programie Budowy Dróg Krajowych jako lata realizacji odcinków Rzeszów - Babica i Babica - Barwinek wpisano 2018-2023 - mówi Bartosz Wysocki.



rzeszow.wyborcza.pl
http://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34 ... z3o3PB1UoS

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 30-10-2015 11:25 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
I chyba najlepsza z możliwych wiadomości:

Rekomendowany wariant WB1alternatywa
mapka: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 3976/4.jpg

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 04-03-2016 19:30 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
Przedstawiciele dziewięciu państw podpisali deklarację popierającą powstanie Via Carpatia. Nowe połączenie północy z południem Europy, integrujące systemy transportowe Litwy, Polski, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Grecji, utworzenie pewnego i bezpiecznego korytarza transportowego na wschodnich rubieżach Unii Europejskiej to główne cele międzynarodowego tego szlaku drogowego.

W międzynarodowej konferencji w sprawie dalszej współpracy w rozwoju korytarza oraz aktualizacji jego przebiegu, zorganizowanej 3 marca 2016 r. w Warszawie z inicjatywy ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, wzięli udział ministrowie transportu oraz przedstawiciele państw, przez które przebiega szlak Via Carpatia - Węgier, Ukrainy, Słowacji, Czech, Rumunii, Bułgarii, Litwy i Turcji.

W konferencji uczestniczyli także Marszałek Sejmu RP Marek Kuchciński, wiceministrowie rozwoju Jerzy Kwieciński i Adam Hamryszczak, wiceministrowie infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit i Piotr Stomma, europosłowie Tomasz Poręba, Edward Czesak, Kosma Złotowski, przedstawiciele zarządców infrastruktury drogowej i kolejowej, pracodawców branży budownictwa drogowego i przewoźników.
Korytarz transportowy Via Carpatia to szansa na pomyślny rozwój z poszanowaniem interesów poszczególnych państw uczestniczących w projekcie. Jestem przekonany, że szklak Via Carpatia będzie stanowił dźwignię rozwoju gospodarczego regionu i Unii Europejskiej – dodał minister Andrzej Adamczyk.




niezalezna.pl
http://niezalezna.pl/77194-carpatia-szansa-dla-polski

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 19-12-2016 10:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09-04-2007 15:28
Posty: 258
Lokalizacja: Wrocław
Wiadomość z piątku 16 grudnia
"Minister transportu przyznał blisko 70 mln zł na opracowanie koncepcji programowej całej drogi S19 na południe od Rzeszowa. Europoseł PiS Tomasz Poręba, który przekazał tę informację twierdzi, że to bardzo ważna decyzja. Tej inwestycji - jak mówił - nie da się już zatrzymać. Prace nad opracowaniem potrwają około 2,5 roku.

Do inwestycji przygotowuje się także samorząd województwa. Jak mówił marszałek Władysław Ortyl będą wkrótce budowane m.in. obwodnice Strzyżowa i Czudca, które połączą się z nową drogą.

S19 będzie wielkim wyzwaniem technologicznym i finansowym. Koszt oszacowano wstępnie na 9 mld zł. Tyle kosztowała cała autostrada A4 w województwie podkarpackim. Jest ona dwa razy dłuższa od planowanego 85-kilometrowego odcinka S19 od Rzeszowa do Barwinka. W ramach inwestycji powstaną m.in. cztery tunele o łącznej długości 6 km i 47 estakad, w tym najwyższa w Polsce ponad 100-metrowa nad poziomem gruntu.

Kiedy powstanie droga trudno w tej chwili powiedzieć, bo nie ma zagwarantowanego finansowania. Tylko pierwszy, krótki odcinek do Babicy znalazł się w kontrakcie wojewódzkim. Pozostałe pieniądze być może uda się uzyskać z Unii Europejskiej".


http://www.radio.rzeszow.pl/informacje/51982/s-19

_________________
"Historia to świadek czasów, światło prawdy, żywa pamięć, zwiastunka przyszłości" (Tytus Liwiusz)


Na górę
Post: 16-07-2018 11:47 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 1954
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
Polska droga ekspresowa S19 połączy się ze słowacką R4. Ministrowie z obu krajów właśnie podpisali umowę o budowie mostu granicznego między dwoma krajami.

Połączenie dróg ekspresowych S19 i R4 planowane jest w pobliżu miejscowości Barwinek i Vysny Komarnik. Będzie to element szlaku drogowego Via Carpatia - informuje Polska Agencja Prasowa. Ministrowie, Andrzej Adamczyk oraz szef słowackiego resortu transportu i budownictwa Arpad Erseka, podpisali dokumenty na polsko-słowackim przejściu granicznym Barwinek-Vysny Komarnik w Beskidzie Niskim.


Za: www.money.pl
https://www.money.pl/gospodarka/unia-eu ... 11156.html

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl