Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 27-04-2024 15:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 30-03-2006 17:27 
Rysiek pisze:
Tak właśnie kombinowałem, jak tu się dostać w dzień powszedni z Krakowa do Jasła przez noc. Tzn. Tak żeby być w Jaśle na bardzo rano. Autobus jest... ale w poniedziałek i piątek (2:22 bodajże), a pociągami dojadę do Gorlic Zagórzany na 6:52. Do 1 kwietnia jeździ osoboszczak do Jasła 6:57. Ale do 1 IV, potem już nie. Wymyśliłem więc, zeby pojechać przez RZeszów. I tu niespodzianka, bo tutaj też nie kursują pociagi. Znaczy się kursują. Jeden w tygodniu - w piątek. Miodzio, k****a miodzio. Jeśli pojadę tylko do G. Zagórzan to i tak połączenie do miasta mam dopiero za godzinę. No chiba, ze jakimś MZK... Paranoja
Nie wiem, jak to sprawdzałeś. Jest bardzo fajne połączenie (pośpieszny 2:35 z Krakowa do Rzeszowa 4:46, z Rzeszowa 4:49, w Jaśle 6:39). Pociąg osobowy czeka na pośpieszny, połączenie jest pewne (sprawdzone doświadczalnie). Jakby było trzeba, to ten sam szynobus 6:42 odjeżdża z Jasła do Zagórza, tak że można być w Bieszczadach na całkiem przyzwoitą godzinę (Zagórz 8:57)Co do likwodacji linii, to pies pogrzebany jest we władzach samorządowych. Radzę przyjrzeć się innym połączeniom na granicach województwa.


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 30-03-2006 17:29 
Offline

Rejestracja: 03-11-2005 00:59
Posty: 548
Lokalizacja: STOLICA małopolski ;-)
A sprawdź po 1 kwietnia



ALE jaja! Jednak są. Ale przysięgam, że jak sprawdzałem to ich jeszcze nie bylo. Widocznie Woj. Podkarpackie dogadało się z PKP.

Musi co był bład w internetowym. Albo ja coś *****, ale wydaje mi się, że dobrze patrzyłem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 02-04-2006 18:34 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2005 15:43
Posty: 1693
Lokalizacja: Biecz
Bez remontów torowisk jazda pociągów może się skończyć w każdej chwili. Na porządne remonty w najbliższym czasie nie ma widoków, bo nie ma pieniędzy.

Jest lepiej, ale źle

W 2005 r. wyraźnie wzrosła liczba pasażerów pociągu międzynarodowego Zagórz-Chyrów. Nie oznacza to jednak jakiejś istotnej poprawy efektywności tej linii. Nadal koszty, związane z jej utrzymaniem, są o wiele wyższe od przychodów.
Nie powinny jeździć

Torowiska na trasie Zagórz-Krościenko są w bardzo złym stanie technicznym. Nie można się temu dziwić. Ostatni poważniejszy ich remont został przeprowadzony w 1967 r.
- Przez 40 lat robiono tu niewiele. Jeździmy tu z szybkością 20 km/godz., bo tak jest bezpiecznie. To się prędko nie zmieni, bo nie ma pieniędzy na infrastrukturę kolejową. Wszystkie inwestycje kończą się praktycznie na linii Wisły - stwierdza Andrzej Kościelniak, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie.
- Żeby było ciepło, żeby było światło, pociąg powinien jechać z prędkością ok. 60 km/godz. Taka szybkość pozwala na prawidłowe działanie prądnic - dodaje Zbigniew Górniak, dyrektor Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Rzeszowie. - Na odcinku Uherce Mineralne - Ustrzyki Dolne średnia prędkość pociągu to mniej niż 20 km/godz. Pomiędzy Zagórzem i Chyrowem pociągi nie powinny w ogóle jeździć.

Akumulatory na miesiąc
Kolejarze narzekają, że odprawy graniczne trwają za długo. Jest na to przewidziany postój 40 minut. Tymczasem procedury się przedłużają, szczególnie odprawy celne. Pociągi stoją na granicy o wiele dłużej, niż to wynika z rozkładu jazdy.
- Niech to trwa 60-70 minut, ale pociąg nie może stać 3-4 godzin, szczególnie w zimie. W czasie kontroli trzeba grzać i świecić bez ładowania. Energia idzie z akumulatorów. Później przez całą noc akumulatory są ładowane prostownikami - mówi Z. Górniak.
Po miesiącu takiej eksploatacji akumulatory nadają się jedynie do wymiany na nowe. A ich wymiana w całym składzie kosztuje...

z: http://www.gb.media.pl/gazeta/nowa.htm

_________________
Na cmentarzu czujesz, że żyjesz
http://www.youtube.com/watch?v=dbP1e4Sw ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2006 20:14 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2005 15:43
Posty: 1693
Lokalizacja: Biecz
Pociągi odjechały


JASŁO Od 1 kwietnia zlikwidowano połączenia kolejowe Jasło - Stróże - Jasło

Na liście do likwidacji sporządzonej przez Zarząd Spółki PKP Przewozy Regionalne w Warszawie znalazły się wszystkie pociągi pasażerskie wyjeżdżające z Jasła do stacji Stróże.


Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych zlikwidował natomiast pociągi ze Stróży do Jasła, pozostawiając jedynie dwa pociągi do Biecza i z powrotem.

Zawiedzeni pasażerowie
Wacław Gołosiński, emerytowany pracownik PKP z Jasła: - To skandal. Po to w latach 70-tych elektryfikowano te linię, żeby teraz likwidować połączenia?
Dojeżdżam prawie codziennie do Siepietnicy, bo tam jest moja ojcowizna. Pociąg był znacznie tańszy od autobusu. Na całym świecie dopłaca się do kolei. Małopolski Zakład utrzymał dwa połączenia, a u nas likwidują wszystkie. Dlaczego?

Z taka decyzją nie może się też pogodzić Halina Cieśla z Moszczenicy Małopolskiej. - Często korzystałam z połączenia kolejowego, bo autobusy rzadko jeżdżą, drogi zniszczone. Nie wiem jak to teraz będzie...

Związkowcy też protestują
- Nie do przyjęcia jest fakt likwidacji połączeń, to stworzy barierę komunikacyjną na styku województw podkarpackiego i małopolskiego - uważa Tadeusz Stachaczyński, przewodniczący Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, koło w Jaśle. Jego zdaniem, tak radykalne rozwiązanie spowoduje całkowitą marginalizację tej części regionu i ograniczy rozwój turystyki w Beskidzie Niskim.

Kolej tłumaczy
Prawami rynku tłumaczy zaistniałą sytuację Łukasz Kurpiewski, rzecznik prasowy "PKP Przewozy Regionalne”. - Pociągi przeznaczone do likwidacji charakteryzowały się bardzo niską frekwencją. Ich dalsze prowadzenie pogłębiłoby tylko zobowiązania samorządu województwa wobec spółki.

Andrzej Raus
a.raus@gcnowiny.pl
05. Kwietnia 2006 04:00


www.gcnowiny.pl/apps/pbcs.dll/article?A ... O/60404012

_________________
Na cmentarzu czujesz, że żyjesz
http://www.youtube.com/watch?v=dbP1e4Sw ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: 05-04-2006 20:36 
Jak to zwykle na kolei. Wszyscy się buntują, a ci, którzy odpowiadają (kolej i samorządy), mają to głęboko i robią, co chcą. Cóż, chociaż jestem miłóśnikiem kolei, to zastanawiam się, czy warto strzępić sobie język. Przy obecnych cięciach, jest to jedyna linia w Polsce, gdzie likwidatorzy wysunęli się przed szereg. Na wszystkich liniach, które odeszły w zapomnienie (np Kłodzko - Wałbrzych, czy Kutno - Płock), WSZYSTKIE pociągi były oznaczone jako do likwidacji (G), a tutaj też wszystkie, ale TYLKO na odcinku Jasło- Biecz- Jasło. Chociaż dziura i tak by powstała, zawsze byłoby to więcej pociągów w dwóch miastach (Gorlice, Biecz).


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 06-04-2006 13:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14-10-2005 15:43
Posty: 1693
Lokalizacja: Biecz
Szynobus w naprawie
Każdy z 4 szynobusów jeżdżacych po Podkarpaciu kosztował ponad 4,5 miliona złotych. To drogo. Tymczasem psują się one notorycznie. Tym razem zepsuł się pojazd jeżdżący na trasie Rzeszów-Jasło-Zagórz.
Jak mówią specjaliści, do awarii musi dochodzić od czasu do czasu, bo pojazdy te są wykonane z wielu podzespołów. Są one produkowane poza granicami Polski. Najczęściej psuje się system komputerowy. Często trzeba czekać ponad tydzień zanim ściągnięta zostanie z zagranicy zamienna część do szynobusu.
- Od 1 kwietnia musieliśmy wycofać z trasy szynobus - mówi Janusz Wnęk, przedstawiciel handlowy w Podkarpackim Zakładzie Przewozów Regionalnych. - Wybita została uszczelka umieszczona pod głowicą w silniku. Nowa trafi do nas wkrótce, bo ma ją nam przysłać producent. W zamian zapewniamy podróżnym autobusową komunikację zastępczą.
and
Super Nowości z dnia 06_04_2006

:lol: :lol: :lol:

_________________
Na cmentarzu czujesz, że żyjesz
http://www.youtube.com/watch?v=dbP1e4Sw ... re=related


Na górę
 Tytuł:
Post: 06-04-2006 15:44 
Offline

Rejestracja: 23-10-2004 17:49
Posty: 705
Lokalizacja: D29 - 110
8)


Ostatnio zmieniony 11-03-2007 14:01 przez pazuzu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 06-04-2006 16:43 
Dobra wiadomość. Przywrócili ruch na odcinku Biecz - Stróże. Pociągi, które zostały odwołane, będą kursować na tym odcinku w dni robocze, z wyjątkiem ostatnich pociągów (Jasło odj. 20:51 i Stróże odj. 19:34). W dni wolne zostają tylko te dwa, które nie zostały odwołane, a na odcinku Biecz - Jasło dalej dziura. Dobre i to...


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 12-04-2006 12:51 
Offline

Rejestracja: 03-11-2005 00:59
Posty: 548
Lokalizacja: STOLICA małopolski ;-)
pazuzu pisze:
wole szynobusy niz EN57 i EN71 z kompozytowymi hamulcami, ktore w zimie przestaja dzialac (vide:Swinna na linii Zywiec-Sucha). choc faktem jest ze sie szynobuce dosc czesto psuja :(


Pazuzu. EN-ki jeżdżą na trasach zelyktryfikowanych, a podkarpackie szynobusy z firmy PESA, na niezelektyrikowanych.
PS. Jakbyś jechał 4 godziny szynobusem (Rzeszów-Jasło-Sanok) i to jeszcze od 4:49 do 8:50 to nie wiem, czy byś wolał szynobusa. D**a boli, ciasno, niewygodnie....


Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2006 14:17 
Offline

Rejestracja: 23-10-2004 17:49
Posty: 705
Lokalizacja: D29 - 110
8)


Ostatnio zmieniony 11-03-2007 13:58 przez pazuzu, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 12-04-2006 14:58 
Offline

Rejestracja: 03-11-2005 00:59
Posty: 548
Lokalizacja: STOLICA małopolski ;-)
Morał żaden. Po prostu mamy różne gusta co do podróży kolejami i każdy z nas podaje ich wady lub zalety. Tyle.

A czytać - wyobraź sobie - umjem. :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 15-04-2006 10:05 
Kolejowy protest
Jasło


Mieszkańcy powiatu jasielskiego walczą o przywrócenie kolejowego połączenia między Jasłem, a Stróżami. Pod protestem, który chcą tuż po świętach we wtorek złożyć marszałkowi województwa zebrali już cztery tysiące podpisów. Początkiem kwietnia PKP zlikwidowały to połączenie, bo uważają je za nierentowne.

Dworzec w Jaśle jak nigdy dotąd świeci pustkami. Przyjazd pociągu z Rzeszowa zwykle ożywiał perony ale nie dziś. Z wagonów wysiadło cztery osoby. Zdaniem podróżnych przyczyna to wcale nie zbliżające się święta.
Teodor Więcek
-”Rozkłady jazdy ja sądzę, były źle poukładane i coraz mniej ludzi, coraz mniej ludzi.”
-„Dlatego zlikwidowano?”
-”Tak bardzo późno przyjeżdżają.”
Wykreślenie z rozkładu PKP pięciu połączeń regionalnych z Jasła do Stróży to dla mieszkańców poważny problem. Koszt jednego kursu ze Stróży do Jasła to około 300 złotych - twierdzi poseł Janusz Kołodziej. To także najkrótsze połączenie po torach PKP powiatu jesielskiego z województwem małopolskim.
Janusz Kołodziej, poseł LPR
-”Pociąg dojeżdża do Biecza tam skład stoi w Bieczu, drużyna stoi, pociąg stoi pod napięciem i nam brakuje tylko 15 kilometrów do Jasła. W tej chwili żeby ten pociąg mógł jeździć.”
Tymczasem koszty postoju pociągu są porównywalne do tych związanych z jego dotarciem do Jasła. Problem w tym, że samorząd Małopolski nie chce dopłacać do połączeń kolejowych na Podkarpaciu, zaś zarząd województwa podkarpackiego nie widzi potrzeby utrzymania takiego połączenia twierdząc, że jest nierentowne. Innego zdania są władze Jasła.
Andrzej Czernecki, burmistrz Jasła
-”Chcemy żeby pan marszałek jednak znalazł w budżecie województwa Podkarpackiego środki, które pozwolą kolei funkcjonować na tym odcinku, czyli na odcinku Jasło, Stróże.”
Na jednym z posterunków kolejowych na tej trasie - w Trzcinicy. Wygląda na to, że za miesiąc, bez poważnych remontów będzie bardzo trudno przywrócić tu ruch pociągów pasażerskich.

źródło: TVP Rzeszów http://tvp.pl/400,20060414328504.strona


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 139 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl