Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 15-12-2017 14:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowa mapa BN
Post: 21-03-2013 18:57 
Offline

Rejestracja: 25-04-2009 07:26
Posty: 1164
Można juz kupić ;)
http://compass.krakow.pl/katalog-produktow/5/Beskid-Niski/


Na górę
Post: 22-03-2013 10:12 
Offline

Rejestracja: 16-02-2013 23:56
Posty: 392
Lokalizacja: Galicja
Czym się różni od wydania IX (2011)?
Okładką/Nową szatą graficzną? 8)

_________________
Forum "Turystycznie"
http://www.turystycznie-forum.pl


Na górę
Post: 22-03-2013 12:00 
Offline

Rejestracja: 19-12-2007 23:47
Posty: 1371
Lokalizacja: Jasło
Alan pisze:
Czym się różni od wydania IX (2011)?
Okładką/Nową szatą graficzną? 8)

Okładką na pewno, co widać na stronie :). Jeśli wziąć pod uwagę zamieszczony fragment mapy na stronie Compassu, to różnica jest następująca w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zaznaczona zagroda Maziarska w Łosiu
2. Czarny szlak do przysiółka Flasza zaznaczony tak, jak powinien być
3. Układ dróg do przysiółka zaznaczony jest inaczej niż poprzednio + zaznaczone są drogi jako drogi, a nie ścieżki przerywaną kreską
4. zaznaczony jest mały parking koło DPS w Klimkówce
5. Dodany jest kilometraż szlaku czarnego Klimkówka - Flasza
6. Zaznaczona jest kapliczka pod Kopą, po wschodniej jej stronie
7. W Łosiu zaznaczona jest droga i mostek na drugą stronę Ropy do przysiółka Zawodzie
8. Zaznaczona jest chyża w przysiółku Flasza.

Tyle udało mi się znaleźć zmian z tego fragmentu :).

_________________
Szlaki Beskidu Niskiego i nie tylko...: http://www.beskid-niski-pogorze.pl
Konfederacja barska w regionie: http://www.beskid-niski-pogorze.pl/konf ... barska.php


Na górę
Post: 22-03-2013 15:32 
Offline

Rejestracja: 07-11-2008 19:15
Posty: 89
Lokalizacja: Dukla
Tyle punktów na tak małym fragmencie, to mi wygląda na całkiem "nową" mape :D


Na górę
Post: 22-03-2013 17:03 
Offline

Rejestracja: 25-04-2009 07:26
Posty: 1164
TLo coś nie zagląda ostatnio (?) a od niego wiem, że mapa jest do pooglądania tu.
Z fragmentu widać, że kolorystyka oryginalna jest przyjemniejsza dla oczu, choć poziomice słabiej czytelne niż na ostatnim wydaniu. No i nadal ta nieszczęsna siatka GPS :-(
Ta wersja jest (mam nadzieję) sprzed naniesienia wszystkich poprawek (?)


Na górę
Post: 22-03-2013 17:23 
Offline

Rejestracja: 19-12-2007 23:47
Posty: 1371
Lokalizacja: Jasło
Dlugi pisze:
TLo coś nie zagląda ostatnio (?) a od niego wiem, że mapa jest do pooglądania tu.

Fakt, mapa od jakiegoś czasu jest do obejrzenia tu gdzie wskazałeś Dlugi. Mnie ciekawi jednak coś innego, mianowicie ciekaw jest co Stowarzyszenie wniosło do tej mapy? To znaczy co na niej zaznaczyło, pisząc dokładniej?

_________________
Szlaki Beskidu Niskiego i nie tylko...: http://www.beskid-niski-pogorze.pl
Konfederacja barska w regionie: http://www.beskid-niski-pogorze.pl/konf ... barska.php


Na górę
Post: 22-03-2013 17:50 
Offline

Rejestracja: 10-07-2010 12:50
Posty: 279
Lokalizacja: Kraków
Dlugi pisze:
TLo coś nie zagląda ostatnio (?) a od niego wiem, że mapa jest do pooglądania tu.
Z fragmentu widać, że kolorystyka oryginalna jest przyjemniejsza dla oczu, choć poziomice słabiej czytelne niż na ostatnim wydaniu. No i nadal ta nieszczęsna siatka GPS :-(
Ta wersja jest (mam nadzieję) sprzed naniesienia wszystkich poprawek (?)


To co zalinkowałeś to ewidentnie wydanie poprzednie, tj IX/2011 - starczy porównać fragment z Łosiem; nie ma tam wszystkich zmian wyłapanych przez Darka Z., natomiast są np błędy w oznaczeniu cmentarzy nad Cieklinem, których z kolei nie było jeszcze w VIII/2011.

Te blade poziomice i słabsze cieniowanie też mi się nie podobają, po co było to zmieniać :?

Edit: to jednak nie jest IX - teraz zauważyłem, że szlak czerwony w Chyrowej jest przeniesiony. Nie mniej jednak wersja ostateczna to chyba też nie, choćby ten fragment z Łosiem...


Na górę
Post: 22-03-2013 19:14 
Offline

Rejestracja: 19-12-2007 23:47
Posty: 1371
Lokalizacja: Jasło
Ta mapa na stronie Stowarzyszenia na pewno nie jest tą, co obecnie jest wydrukowana, to akurat jest pewne :).
Niemniej jednak, o jakich błędach prosty piszesz odnośnie cmentarzy w okolicach Cieklina? Ja w tej materii nie zauważyłem żadnych zmian w porównaniu mapy ze strony Stowarzyszenia, a tą z 2011 roku. No i nie widzę też, by coś błędnie było zaznaczone. Bo chyba nie chodzi Ci o tę jedną kapliczkę, którą umieścili za skrętem, a tam w rzeczywistości nie jest. No ale przy tej skali mapy, trudno zaznaczyć wszystko tam, gdzie dokładnie stoi!
prosty pisze:
Te blade poziomice i słabsze cieniowanie też mi się nie podobają, po co było to zmieniać :?

Nie wiem jak teraz, ale jak była robiona mapa Powiat Jasielski Compassu i dostałem podgląd mapy przed wydrukiem w pliku png czy tez jpg, a także już w tym pliku przygotowanym pod wydruk, to wiem, że różnił się od tego, który został wydrukowany na papierze. Więc może po wydruku będzie inny niż w internecie :)

_________________
Szlaki Beskidu Niskiego i nie tylko...: http://www.beskid-niski-pogorze.pl
Konfederacja barska w regionie: http://www.beskid-niski-pogorze.pl/konf ... barska.php


Na górę
Post: 22-03-2013 23:38 
Offline

Rejestracja: 10-07-2010 12:50
Posty: 279
Lokalizacja: Kraków
Darek Z. pisze:
Niemniej jednak, o jakich błędach prosty piszesz odnośnie cmentarzy w okolicach Cieklina? Ja w tej materii nie zauważyłem żadnych zmian w porównaniu mapy ze strony Stowarzyszenia, a tą z 2011 roku. No i nie widzę też, by coś błędnie było zaznaczone. Bo chyba nie chodzi Ci o tę jedną kapliczkę, którą umieścili za skrętem, a tam w rzeczywistości nie jest. No ale przy tej skali mapy, trudno zaznaczyć wszystko tam, gdzie dokładnie stoi!

Nie chodzi mi o kapliczkę tylko o "znikniętą" kwaterę cmentarza nr 14, która powinna być za najdalej na zachód wysuniętym zakrętem czarnego szlaku rowerowego (pozostał tam teraz tylko zaznaczony krzyż), a która była dobrze oznaczona na wydaniu VII/2009 a nawet na VIII/2011(!) a na IX/2011 nie wiedzieć czemu wyparowała. Pisałem zresztą już o tym tu:
viewtopic.php?f=9&t=2194&start=30

Cytuj:
Nie wiem jak teraz, ale jak była robiona mapa Powiat Jasielski Compassu i dostałem podgląd mapy przed wydrukiem w pliku png czy tez jpg, a także już w tym pliku przygotowanym pod wydruk, to wiem, że różnił się od tego, który został wydrukowany na papierze. Więc może po wydruku będzie inny niż w internecie :)


Kolory i poziomice na mapie na stronie Stowarzyszenia jak i na fragmencie na stronie Compassu niestety wyglądają podobnie jak na drukowanej IX/2011, założyłbym więc że i drukowana X te kolory utrzyma. A mnie się akurat bardziej podobają wyraźniejsze poziomice i bardziej wysycone cieniowania, jak na wydaniach VII czy VIII, no ale to już oczywiście rzecz gustu :)


Na górę
Post: 23-03-2013 08:34 
Offline

Rejestracja: 19-12-2007 23:47
Posty: 1371
Lokalizacja: Jasło
prosty pisze:
Darek Z. pisze:
Niemniej jednak, o jakich błędach prosty piszesz odnośnie cmentarzy w okolicach Cieklina? Ja w tej materii nie zauważyłem żadnych zmian w porównaniu mapy ze strony Stowarzyszenia, a tą z 2011 roku. No i nie widzę też, by coś błędnie było zaznaczone. Bo chyba nie chodzi Ci o tę jedną kapliczkę, którą umieścili za skrętem, a tam w rzeczywistości nie jest. No ale przy tej skali mapy, trudno zaznaczyć wszystko tam, gdzie dokładnie stoi!

Nie chodzi mi o kapliczkę tylko o "znikniętą" kwaterę cmentarza nr 14, która powinna być za najdalej na zachód wysuniętym zakrętem czarnego szlaku rowerowego (pozostał tam teraz tylko zaznaczony krzyż), a która była dobrze oznaczona na wydaniu VII/2009 a nawet na VIII/2011(!) a na IX/2011 nie wiedzieć czemu wyparowała. Pisałem zresztą już o tym tu:
viewtopic.php?f=9&t=2194&start=30


Czyli dobrze pisałem, żadnych zmian w tym obszarze stosunku do mapy z wydania IX 2011 :) . A że kwatera za potokiem zniknęła, to fakt niepodważalny!

_________________
Szlaki Beskidu Niskiego i nie tylko...: http://www.beskid-niski-pogorze.pl
Konfederacja barska w regionie: http://www.beskid-niski-pogorze.pl/konf ... barska.php


Na górę
Post: 23-03-2013 11:33 
Offline

Rejestracja: 31-08-2012 20:59
Posty: 261
Na 'zalinkowanej' mapie nie ma też asfaltowej autostrady poprowadzonej przez Leśnych niedawnymi czasy w okolice Chaty Elektryków na Polanach Surowicznych...


Na górę
Post: 23-03-2013 14:08 
Offline

Rejestracja: 10-07-2010 12:50
Posty: 279
Lokalizacja: Kraków
Tylko nie strasz mnie, że wyasfaltowali drogę z Surowicy do Polan :shock: :?: To może jeszcze i most przez Wisłok przerzucą...


Na górę
Post: 23-03-2013 14:54 
Offline

Rejestracja: 07-02-2007 18:51
Posty: 677
Nie wiem jak w tym nowym wydaniu, ale w wydaniu zalinkowanym na stronie Stowarzyszenia nie ustrzeżono się przed błędnymi nazwami miejscowości (co prawda "tylko" literówki ale...). A kwatera cmentarza nr 14 (na zboczu górki nazywanej potocznie Pruskowa, koło krzyża) zniknęła już w 2011. Tuż po odnowieniu/remoncie kwatery :-)


Na górę
Post: 23-03-2013 16:30 
Offline

Rejestracja: 25-04-2009 07:26
Posty: 1164
Przegapiłem wydanie IX/2011 - ostatnie papierowe jakie mam to VIII również z 2011r(!).
Nie wiem co Stowarzyszenie wniosło - piszą, że to efekt współpracy. Jakiej - nie mam pojęcia. Mam nadzieję, że taka sama mapa pojawi się również na tym portalu, choć może nie w tak oczoj...nej kolorystyce :twisted: Odejście od siatki kilometrowej na rzecz GPS - hm, nie rozumiem tego. Siatka kilometrowa pozwalała bardzo łatwo bez dodatkowych narzędzi mniej więcej sprawdzić odległości. A po co komuś siatka GPS? Ci, co mapy używają jako podkładu w urządzeniach z GPS mają pliki kalibracyjne i na pewno nie odczytują wsp. posługując się rzeczoną siatką. Nawet, jeśli by tych kalibracji nie mieli to wystarczy aby Compass podał im wsp. 4 rogów mapy i sami kalibrację zrobią. Ostatecznie bez podanych tych punktów też da się skalibrować.
Przejście z mapy z r. 2008 na wersję z 2011 (generalnie posługuję się elektronicznymi wersjami i nie wiem które to wydania) uderzyło mnie przede wszystkim siatka kilometrowa, bledsze poziomice, zmiana koloru nazw szczytów jak i bardziej rozmyte i nie tak wysycone nazwy (to wszystko w wersji elektronicznej). Teraz patrząc na najnowsze wydanie IMHO nazwy są już należycie ostre i odpowiednio wysycone, siatka nadal leży (:-() a wprowadzone cieniowanie wraz z bledszymi poziomicami kładzie przejrzystość mapy - zresztą zobaczcie sami:
Obrazek
Droga (leśna) do Polan Surowicznych jest zrobiona przez las Szachty (nie z Surowicy)- nie na darmo zalegały wielkie hałdy tłucznia przy drodze na Moszczaniec pod lasem Szachty. Wierzchnia warstwa taka jak w Regietowie - drobny kamyczek polany asfaltozą. Jest ona na mapie naniesiona ciągłą czarną krechą (droga utwardzona), na mapie z 2011r oznaczona przerywaną jako "inna droga".
humanitas pisze:
A kwatera cmentarza nr 14 (na zboczu górki nazywanej potocznie Pruskowa, koło krzyża) zniknęła już w 2011. Tuż po odnowieniu/remoncie kwatery :-)

Taka moda może - jak coś jest wyremontowane to tego nie ma na mapie?


Na górę
Post: 23-03-2013 19:49 
Offline

Rejestracja: 31-08-2012 20:59
Posty: 261
prosty pisze:
Tylko nie strasz mnie, że wyasfaltowali drogę z Surowicy do Polan :shock: :?: To może jeszcze i most przez Wisłok przerzucą...


Nie szedłem tą nowiutką drogą, tylko ją (z odrazą) przekroczyłem zeszłą wiosną - wiedzie chyba ku dołowi z Woli Niżnej, zaś od Polan Surowicznych idzie gdzieś na północny zachód ku lasowi.
Obrazek

Lasy asfaltują, co się da i w najdziwniejszych miejscach.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl