Sercu bliski Beskid Niski

Forum portalu www.beskid-niski.pl
Dzisiaj jest 28-03-2024 17:08

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna
Autor Wiadomość
Post: 11-06-2014 08:03 
Offline

Rejestracja: 25-04-2009 07:26
Posty: 1249
Że ograniczyli ruch na Jasiel to dobrze, choć czasami tam samochody widziałem - i nie była to taka okazja jak wczoraj (swoją drogą często takie uroczystości są przenoszone na najbliższy weekend, czy tu frekwencja dopisała mimo środka tygodnia? Wysmażyło Was tam ładnie). Jeśli ktoś dysponuje samochodem to od strony Woli można dojechać teraz legalnie aż pod szlaban na początku rezerwatu w Rudawce Jaśliskiej (szlaban na kńcu Woli Wyżnej zawsze jest otwarty - przynajmniej tak twierdzili wiosną leśnik i SG z patrolu). Od strony Moszczańca nie wiem gdzie/który szlaban zamykają.


Na górę
Post: 11-06-2014 12:50 
Offline

Rejestracja: 07-11-2009 18:57
Posty: 2277
Od strony Moszczańca szlaban zamknięty jest przy wstępie do rezerwatu "Źródliska Jasiołki". Na mapie Beskidu Niskiego widoczny jest znak "zakazu ruchu" w miejscu, w którym znajduje się ten szlaban. Jednakże można się po terenie rezerwatu poruszać po wyznaczonej trasie. Przejechałem w ub. roku rowerem i żywej duszy nie widziałem. Mam nadzieję w tym roku przejechać z Woli Niżnej, skręcając obok cerkwi i po dotarciu do drogi z Woli Wyżnej, przy Leśniczówce Rudawka, do...Woli Niżnej, bo tego odcinka nie zaliczyłem. A start pewnie z jaśliskiego "Zaścianka". Ot, taka mała i nietrudna przejażdżka.


Na górę
Post: 11-06-2014 18:01 
Offline

Rejestracja: 14-01-2011 17:43
Posty: 282
To ze w ubieglym roku zrobili jako tako odcinek drogi z Woli Wyznej do Rudawki - to chwala Nadlesnictwu Rymanow. W koncu dra od nas za kazdy kubik bukowej metrowki - jak za zboze. Ale przynajmniej robia cos na drogach w lesie.Dzieki za to wielkie Nadlesniczemu Famielcowi.Szkoda tylko ze emerytura przed nim , bo jeszcze wiele dobrego moglby zrobic.
Dzieki temu mozna "***" po drogach lesnych szybciej jak po panstwowych.I to mi pasuje.
Co zas do tego - jak "pieklo" we wtorek w Jasielu - Dlugi odpowiem Ci dwojako.Po pierwsze sloneczko bylo przecudne i dojezdzajac do "serca" Jasiela mozna bylo zachowac duzo sil na obejscie i obejrzenie wszystkiego dookola. Co w przypadku dralowania z np.Moszczanca juz dla mnie nie byloby mozliwe.
A po drugie , widzialem tam to i owo o czym do tej pory nie malem pojecia.Nie bede tematu rozwijal - bo zaraz zacznie sie dyskusja jak ze Swierczewskim:Kto co jadl , za czyje podatki i dlaczego mnie tam nie zaprosili.
W kazdym razie mile wspominam pobyt w Jasielu i rozmowy z ludzmi ktorzy mieli stycznosc z tym miejscem w przeszlosci.Uzupelnili oni fragmentarycznie moja wiedze o tym miejscu - chociaz w niczym mnie nie zasloczyli.

_________________
"Jeden tam tylko jest porządny człowiek: prokurator, ale i on,
prawdę mówiąc, świnia." Gogol M.W.


Na górę
Post: 02-07-2014 11:29 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Tym razem nie o zawieszaniu.

Uwaga podróżśni uruchamia się... (albo przynajmniej planuje się uruchomić):


Cytuj:
Podkarpackie: Od grudnia regularne połączenia do Jasła i Zagórza
W grudniu województwo podkarpackie wznowi regularny ruch pociągów z Rzeszowa do Jasła i Zagórza. Będzie to możliwe dzięki zakończeniu modernizacji infrastruktury kolejowej to tych miejscowości. Nie będzie jednak połączeń kolejowych z Jasła do Stróż.

Skromnie czy adekwatnie do popytu?
Liczba uruchamianych przez Województwo Podkarpackie połączeń kolejowych uzależniona jest od dostępnych środków finansowych zabezpieczanych w budżecie województwa na ten cel. O ile z Rzeszowa do Jasła oferta ma być w miarę adekwatna do początkowego charakteru tych połączeń (po długiej przerwie), o tyle ilość połączeń do Zagórza można określić jako skromną.
– Mając na uwadze ograniczoność środków finansowych oraz konieczność zabezpieczenia przewozów kolejowych na ościennych liniach kolejowych, województwo podkarpackie w rozkładzie jazdy 2014/2015 planuje uruchomić sześć połączeń Rzeszów – Jasło, cztery połączenia Jasło – Zagórz i dziesięć połączeń Rzeszów – Strzyżów (sześć kursujących dalej do Jasła, cztery kończące bieg w Strzyżowie). W 2014 r. Województwo podkarpackie ma zawartą z Przewozami Regionalnymi umowę na okres od 1 stycznia 2014 r. do 31 października 2014 r. i zamierza przekazać na świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich 43 000 000,00 zł – powiedział Tomasz Leyko, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego.
Ze względu na brak środków w budżecie województwa nie podjęta została jeszcze wiążąca decyzja w sprawie wznowienia połączeń kolejowych na linii nr 107 Zagórz – Łupków w sezonie wakacyjnym. – Na uwagę zasługuje fakt, że przeprowadzona analiza kosztów i przychodów z poprzednich lat wykazała, iż linia nr 107 jest najbardziej deficytowa spośród linii, na których prowadzone są kolejowe przewozy pasażerskie. Zły stan infrastruktury kolejowej ww. linii, a tym samym wydłużony czas jazdy skutkował w poprzednich latach bardzo niską frekwencją podróżnych – powiedział Tomasz Leyko.
Bez pociągów do Stróż
Sejmik Województwa Podkarpackiego przyjął „Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego” stanowiącego akt prawa miejscowego. Zgodnie z nim planowane jest zwiększenie liczby uruchamianych pociągów w dobie na ww. liniach. Jak zaznacza Tomasz Leyko, powyższe uzależnione jednak będzie m.in. od rzeczywistego zapotrzebowania społecznego na kolejowe przewozy pasażerskie oraz dostępnych środków finansowych.
Do połowy kwietnia przewoźnicy pasażerscy mieli czas na składanie wniosków do rocznego rozkładu jazdy. Obecnie ma miejsce analiza tych wniosków przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Projekt rozkładu zarządca infrastruktury ma przekazać do połowy lipca. Już wiadomo, że Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego nie planuje wznowienia połączeń kolejowych w relacji Jasło – Stróże – Jasło.


Za www.rynek-kolejowy.pl

http://www.rynek-kolejowy.pl/52316/podk ... gorza.html

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 02-07-2014 11:48 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
IC też planuje... na półtora roku w przód:

Cytuj:
Pociągiem dalekobieżnym w Bieszczady dopiero pod koniec 2015 roku

Pociągi spółki PKP Intercity do Zagórza w woj. podkarpackim pojadą najwcześniej w grudniu 2015 roku. W nadchodzące wakacje w Bieszczady zamiast pociągiem pojedziemy… autobusem PKP Intercity i Przewozów Regionalnych.

Uruchomienie pociągów PKP Intercity do Zagórza było już wielokrotnie zapowiadane. Decydującym aspektem stały się lokomotywy spalinowe. PKP Intercity ma deficyt trakcji spalinowej, przez co musiało wykorzystywać lokomotywy innych przewoźników. Zarówno tabor Intercity jak również innych przewoźników charakteryzował się wysokim wskaźnikiem awaryjności. By odbudować ofertę na liniach niezelektryfikowanych, Intercity prowadzi właśnie proces modernizacji 20 lokomotyw spalinowych SM42. Jedną z nich IC odebrało kilka dni temu. Została przeznaczona na linię helską.

Nowe lokomotywy od Pesy

Drugim projektem jest zakup 10 nowych lokomotyw spalinowych również do obsługi tras niezelektryfikowanych, m.in. do Zagórza. Projekt jest jednak opóźniony, bowiem pierwszy przetarg, z uwagi na rażąco niską ofertę Pesy i za wysoką Newagu, został unieważniony. W Ponownym postępowaniu wygrała bydgoska Pesa. Produkcja lokomotyw już trwa, ale do podpisania umowy wciąż nie doszło. Intercity w tej sprawie milczy.

Przewoźnik potwierdził oficjalnie, że zamierzenia uruchomienia pociągów w Bieszczady odkłada na koniec 2015 roku. – Plan uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego do Zagórza zakłada start oferty w rozkładzie jazdy 2015/16. Termin uruchomienia skorelowany został z uzupełnieniem naszego parku taborowego o spalinowe lokomotywy – powiedziała Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Przewoźnicy kolejowy uruchamiają autobusy

Zamiast pociągiem do Zagórza, w nadchodzące wakacje autobusem do Ustrzyk Górnych w samym sercu Bieszczad, PKP Intercity zawiezie pasażerów w ramach nowej usługi PKP Intercity BUS. Przewoźnik poinformował, że ma to być test atrakcyjności kierunku Bieszczady. Z Krakowa do Ustrzyk Górnych, przez okres lipca i sierpnia codziennie, będzie kursował nocny autobus wyjeżdżający z Krakowa o 23:25 i dojeżdżający do Ustrzyk Górnych o 7:20. Autobus powrotny będzie wyjeżdżał o 21:35 a w Krakowie zamelduje się o 5:30.

Autobus do Ustrzyk Górnych oraz kurs powrotny będzie w Krakowie skomunikowany z pociągiem TLK „Pobrzeże”, który kursuje pomiędzy Krakowem Głównym a Kołobrzegiem przez Warszawę Centralną, Iławę, Gdańsk, Sopot, Gdynię, Słupsk i Koszalin. Pomimo, iż na stronie intercity.pl widnieje już baner reklamujący IC BUS, nie ma w informacji żadnych szczegółów dotyczących rozkładu jazdy (te w zupełnie innej zakładce) i ceny. W kwestii tego ostatniego przewoźnik również milczy.

O Ustrzyki Górne swoją ofertę InterregioBUS rozszerzyły Przewozy Regionalne. Dwa połączenia, w tym jedno nocne, kursują od 19 czerwca do 31 sierpnia z Katowic przez Kraków i Rzeszów, odjeżdżając z Krakowa o godzinie 21:05 i 11:35, a z Ustrzyk Górnych o 9:40 i 22:00. Cena biletu normalnego Katowice – Ustrzyki Górne wynosi 61,90zł a z Krakowa 56,90. Ceny w ofercie Super Bilet rozpoczynają się od złotówki.

- Tegoroczną nowością w ofercie interREGIObus jest m.in. nocne połączenie w Bieszczady realizowane komfortowymi autokarami wyposażonymi w klimatyzację, WC oraz bezprzewodowy internet. To nasza odpowiedź na sugestie wielu turystów podróżujących w te strony. Po raz pierwszy uruchomiliśmy sezonowy kurs do Ustrzyk Górnych latem 2012 r., zatem właśnie w tym roku nastąpiło rozszerzenie oferty dedykowanej turystom wybierającym się w Bieszczady. Będziemy monitorować, jakim zainteresowaniem cieszy się zarówno dzienne, jak i nocne połączenie. Na podstawie wyników badań marketingowych i analiz ekonomicznych podejmiemy decyzję o ewentualnej modyfikacji oferty w przyszłym sezonie - powiedział Michał Stilger z biura prasowego Przewozów Regionalnych.

Autobusy Przewozów Regionalnych w Katowicach są skomunikowane z IR „Piast” Katowice – Warszawa Centralna, IR „Bolko” Katowice – Wrocław oraz w Krakowie z IR „Matejko” Kraków – Warszawa Centralna oraz IR „Galicja” Kraków – Międzylesie.


też Rynek Kolejowy.

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 31-07-2014 20:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16-02-2013 23:56
Posty: 561
Lokalizacja: Galicja
Od kilku dni nowy rozkład "Voyagera" na linii: Kraków-Nowy Sącz, Nowy Sącz-Kraków.
2 razy w ciągu dnia kursy do/z Wysowej.

_________________
Forum "Turystycznie"
http://www.turystycznie-forum.pl


Na górę
Post: 02-08-2014 13:04 
Offline

Rejestracja: 26-02-2006 15:14
Posty: 46
Lokalizacja: Jasło
Znalezisko raczej na forum historyczne, ale i tu pasuje - ot taka ciekawostka historyczno-archiwalna z linii, która (niestety, a może jednak stety?) nigdy nie powstała:

http://pics.tinypic.pl/i/00559/umgsclogy2hy.jpg

;-)

_________________
Pzdr,
TM


Na górę
Post: 30-09-2014 11:29 
Offline
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18-09-2004 19:47
Posty: 2026
Lokalizacja: Rabka
Cytuj:
PKP Intercity przyspiesza powrót w Bieszczady. Od grudnia TLK Gdynia – Warszawa – Zagórz
Wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy PKP Intercity planuje uruchomić grupę wagonów kursujących z pociągiem TLK „Monciak” z Gdyni przez Warszawę i Kraków do Zagórza w woj. podkarpackim. Ma to być powrót przewoźnika w rejon Bieszczad, zapowiadany od kilku lat.

O potrzebie powrotu połączeń dalekobieżnych w rejon Bieszczad pisaliśmy wielokrotnie. Ostatnia publikacja określała plany powrotu PKP Intercity do Zagórza jako realne, ale niekoniecznie możliwe do realizacji w grudniu 2014 roku. Jeszcze pod koniec czerwca 2014 roku przedstawiciele przewoźnika określali termin uruchomienia takich składów na grudzień 2015 roku. Pisaliśmy o tym tutaj i tutaj.
Z Gdyni do Zagórza codziennie
PKP Intercity potwierdziło, że planuje nowe codzienne połączenie do Zagórza już od grudnia 2014 roku. – Planujemy nowe połączenie do Zagórza jadące jako grupa wagonów do pociągu TLK „Monciak”. Będzie to trasa wiodąca z Gdyni przez Iławę, Warszawę, CMK, Kraków i Rzeszów. Pociąg pojedzie codziennie – powiedziała Beata Czemerajda z PKP Intercity.
– W planie siatki połączeń TLK znajduje się rejon Bieszczad, stąd nie była to decyzja czy uruchamiać połączenie, ale kiedy będzie taka możliwość – dodała Beata Czemerajda. Bardzo wstępny i jeszcze nieostateczny rozkład jazdy zakłada następujące godziny odjazdów TLK „Monciak” z poszczególnych miast: Gdynia 19:27, Warszawa 00:15, Kraków 03:27, Rzeszów 07:57, przyjazd do Zagórza 11:13. W drodze powrotnej: Zagórz 18:28, Rzeszów 22:05, Kraków 02:13, Warszawa 04:50, przyjazd do Gdyni 09:34.
Infrastruktura i tabor
Powrót połączeń dalekobieżnych w Bieszczady PKP Intercity uzależniało przede wszystkim od dwóch aspektów: modernizacji linii kolejowych Rzeszów – Jasło – Zagórz i pozyskania lokomotyw spalinowych. W styczniu PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały „Rynek Kolejowy”, iż inwestycja na Podkarpaciu zakończy się we wrześniu. Mają miejsce opóźnienia, jednak nie powinny one zablokować startu grudniowych połączeń REGIO i TLK na trasie Rzeszów – Jasło – Zagórz.
Drugi aspekt to lokomotywy spalinowe, które są taborem deficytowym PKP Intercity. Jest on wyeksploatowany i bardzo awaryjny. Część lokomotyw przechodzi modernizację, a 10 nowych dla PKP Intercity dostarczy Pesa Bydgoszcz. Zanim to nastąpi pociągi po niezelektryfikowanych liniach kolejowych prowadzone są lokomotywami wypożyczonymi m.in. od Kolei Czeskich. Podobnie będzie na trasie Rzeszów – Zagórz, gdzie pociągi prowadzone będą trakcją spalinową wypożyczoną od podmiotów zewnętrznych. Przewoźnik zapewnia, że tuż po otrzymaniu lokomotyw od Pesy zostaną one przekazane do prowadzenia składów. Pierwszą spalinową Gamę Pesa zaprezentowała na targach Innotrans w Berlinie.
Latem IC Bus
Zamiast pociągiem, w ubiegłe wakacje PKP Intercity do Zagórza i Ustrzyk Górnych zawiozło pasażerów autobusem w ramach nowej usługi PKP Intercity BUS. Przewoźnik poinformował, że miał to być test atrakcyjności kierunku Bieszczady. Z Krakowa do Ustrzyk Górnych, przez okres lipca i sierpnia, codziennie kursował nocny autobus wyjeżdżający z Krakowa o 23:25 i dojeżdżający do Ustrzyk Górnych o 7:20. Autobus powrotny wyjeżdżał o 21:35, a w Krakowie meldował się o 5:30. Przewoźnik wstrzymuje się jeszcze z ostateczną oceną tego połączenia. Nie wiadomo również, czy PKP Intercity byłoby skłonne kontynuować IC Bus jako wydłużenie TLK „Monciak” z Zagórza do Ustrzyk Górnych.
O Ustrzyki Górne swoją ofertę InterregioBUS rozszerzyły Przewozy Regionalne. Dwa połączenia, w tym jedno nocne, kursowały od 19 czerwca do 31 sierpnia z Katowic przez Kraków i Rzeszów, odjeżdżając z Krakowa o godzinie 21:05 i 11:35, a z Ustrzyk Górnych o 9:40 i 22:00. Niestety Przewozy Regionalne nie uruchomią połączenia Interregio do Zagórza. Ten przewoźnik również ma problemy z taborem spalinowym, co widoczne jest np. w odniesieniu do Kudowy Zdroju, do której miał kursować IR „Chemik”, ostatecznie zaniechany.


http://www.rynek-kolejowy.pl/54162/pkp_ ... agorz.html

_________________
"Nasze piwo jest zdrowe".
Browar Grybow.


Na górę
Post: 01-10-2014 09:03 
Offline

Rejestracja: 14-03-2011 19:34
Posty: 15
Chciałbym wierzyć w te bajeczki. Ruch kolejowy na tym odcinku zamarł. Trakcja od Jasła do Zagórza już dawno wyremontowana a nie jedzie szynobus. Ten pociąg z Gdyni pojedzie do pierwszej korekty, bo będzie woził powietrze ( Kraków -Zagórz 8h albo lepiej)następnie puszczą go w weekendy, potem wakacje aż zlikwidują w 2015. Przez porządki Platformy cofnęliśmy się do lat 60 tych albo i lepiej, jest gorzej niż w początkach kolejnictwa w Polsce.


Na górę
Post: 01-10-2014 17:44 
Offline

Rejestracja: 20-10-2010 14:46
Posty: 60
Lokalizacja: Pogórze Karpackie, sercem zawsze B i BN
Bądźmy optymistami. Może choć rower czy narty da się na jedną wycieczkę zawieźć?


Na górę
Post: 04-11-2014 10:59 
Offline

Rejestracja: 07-11-2009 18:57
Posty: 2277
Pociąg z Rzeszowa do Jasła znów jeździ, a modernizacja drogi Zagórz-Komańcza zakończona. Z Komańczy do Radoszyc też będzie lepiej, po remoncie, który ma potrwać rok.


Na górę
Post: 04-11-2014 11:06 
Offline

Rejestracja: 07-11-2009 18:57
Posty: 2277
I z Jasła do Zagórza też jeździ. Zatem wsiadając o 4.54 w Rzeszowie można, po przesiadce w Jaśle, powitać Zagórz o 8.48. Może uda się w końcu zrealizować wiosną 2015 r. rowerowe plany, które miałem na ten rok.


Na górę
Post: 10-04-2015 21:14 
Offline

Rejestracja: 20-03-2012 20:46
Posty: 27
Lokalizacja: Dębica
Polacy to samochodowy naród, dlatego inaczej niż na Zachodzie u nas jest coraz mniej linii kolejowych i coraz więcej samochodów :/
Sprawdziłem właśnie rozkład, i cóż z tego, że jest połączenie Rzeszów- Zagórz, jak nie można przewieźć rowerów? :shock:


Na górę
Post: 21-05-2015 18:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27-11-2006 16:10
Posty: 232
Lokalizacja: jasło
Petycja do PKP Intercity w której miedzy innymi wymienione jest połaczenie Kraków- Zagórz w róznych wariantach .
http://www.petycje.pl/petycja/11324/pet ... orlic.html
Wiecej o całej sprawie https://www.facebook.com/reaktywacja.po ... ow?fref=ts


Na górę
Post: 25-05-2015 17:38 
Offline

Rejestracja: 21-01-2006 17:56
Posty: 296
Lokalizacja: Ruda Śląska - Orzegów
Petycję podpisałem, choć nadzieja we mnie na pozytywne załatwienie tej sprawy jest nikła. Ale kto niczego nie robi owoców nie zbiera, więc może wyjdzie z tego coś dobrego ...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1115 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza Zespół Olympus.pl